کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی بزرگترين مزيت سقف وافل چيست؟
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

گردابِ عاشقی

بازدید : 47
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 زمان : 8:16

1.بزرگترين مزيت سقف وافل چيست؟

سقف وافل مزاياي زيادي نسبت به ساير روش هاي اجرايي دارد اما در رابطه با بزرگترين و مهمترين آنها ميتوان به صرفه ي اقتصادي و مدت زمان اجراي کمتر و مقاومت و ايمني بيشتر آن اشاره کرد.

2.بيشترين کاربرد سقف وافل کجاست؟

بيشترين کاربرد سقف وافل معمولا در ساخت سقف هاي با دهانه ي بيش از 12 متر و همچنين مکان هايي که وزن زيادي به سقف وارد نمي شود مانند فرودگاه ها ، ايستگاه هاي مترو و سالن ها و ....

3.قيمت سقف وافل به چه شکل محاسبه مي شود؟

قيمت اجراي سقف وافل وابسته به مواد و مصالحي است که درآن به کار مي رود به عنوان مثال قالب هاي وافل ، بتن مصرفي ، ميلگرد و ديگر مصالح از موارد تاثير گذار در اين زمينه هستند .

معرفي سقف وافل

4.سرعت اجراي سقف وافل چگونه است؟

در مقايسه با سقف هاي يوبوت و کوبياکس خيلي سريع تر اجرا مي شود چراکه به دليل وزن کمتر با تعداد جک کمتري قابل اجراست و ميتوان مستقيما وافل ها را به روي زيرسازي اجرا کرد و همچنين ميلگرد گذاري و آماتوربندي دريک مرحله انجام ميشود.

5.شرکت شما در کدام شهرها نمايندگي فروش و اجرا دارد؟

شرکت مهندسي آبا در شهرهاي آذربايجان غربي ، خراسان ، گلستان و کردستان نمايندگي هاي فعال دارد .

6.متريال به کار رفته در سقف وافل چيست؟

از مهمترين متريال به کار رفته در اجراي سقف وافل مي توان به جک ها و پايه هاي اطمينان ، قالب هاي وافل ، ميلگرد ها براي ميلگردگذاري و بتن اشاره کرد .

7.سقف وافل تخت چيست؟

در واقع سقف وافل تخت يک روش اجرايي در سقف وافل است که در مقابل ان روش اجراي مدولار وجود دارد و از مزاياي روش تخت ميتوان تسريع در زمان اجرا ، ايمني کارگران ، چيدمان بهتر قالب ها و کيفيت بيشتر بتن ريزي اشاره کرد.

8.سقف وافل لانه زنبوري چيست و چه مزيتي دارد؟

سقف لانه زنبوري در واقع همان سقف وافل است که از مزيت هاي زيادي برخوردار است که ازمهم ترينشان مي توان به صرفه ي اقتصادي ، ايمني و استحکام بيشتر ، سرعت اجراي کمتر اشاره کرد .

9.رابطه ي ضخامت سقف وافل و کيفيت چيست؟

ضخامت سقف وافل از 30 سانتي متر تا 50 سانتي متر بسته به نوع سازه متغير است . دال هاي کاربردي در سقف وافل در برابر جمع شدگي مقاومت بسيار خوب و مناسبي دارند و از لحاظ کيفيت امتياز برتري نسبت به ساير سقف ها دارد .

10.استفاده از سقف وافل فلزي مرسوم است؟

در شرايطي که به جاي استفاده از قاب خمشي براي باربري جانبي از ديوار برشي استفاده کنيد مي توانيد اين روش را به کار ببريد . ديوارهاي برشي در اين روش بسيار بهتر عمل مي کنند .

11.آيا امکان نورپردازي در سقف وافل وجود دارد؟

فضاي خالي که در قسمت زيرين قالب ها وجود دارد امکان نورپردازي و جلوه هاي زيبايي را براي شما فراهم مي کند و دست طراحان براي انواع طرح ها و نورپردازي ها باز است .

12.آيا اين محصول به مرور دچار ترک و فرسودگي مي شود؟

به دليل وجود يک سري ضعف هاي مقاومتي ممکن است که هنگام تردد کارگران و يا به هنگام خارج سازي قالب ها درصورتي که براي اين کار از نيروي متخصص استفاده نشود قالب ها دچار ترک خوردگي و شکست مي شوند.

ليست آخرين قيمت هاي قالب سقف وافل

09120030884-5

سقف وافل چيست ؟

معرفي سقف وافل

کاربرد سقف وافل

قالب سقف وافل

ويژه گي هاي سقف وافل

مزايا سقف وافل

معايب سقف وافل

زيبايي در سقف وافل

سقف وافل چيست؟

در معماري نوين امروزي روش‌هاي متعددي براي اجراي سقف ها استفاده مي‌شود. از جمله اين روش هاي اجرا مي توان سقف تيرچه بلوک ، عرشه فولادي ،سقف کامپوزيت، دال بتن آرمه را نام برد. که بسته به نوع شرايط آب و هوايي ، اقليمي و بافت آن منطقه انتخاب و مورد استفاده قرار مي گيرند . سقف وافل يک نمونه از روش هاي اجراي سقف بتني مي‌باشد , که به علت ظاهر مشبک و مربعي شکل آن به نام سقف وافل شناخته مي شود. اين نوع سقف براي سطوحي که دهانه هاي بلندي دارند و به دليل بار مرده کم وسختي مناسب مورد استفاده قرار مي گيرند .

سقف وافل يک نمونه از پرطرفدارترين و در عين حال زيبا ترين سقف هاي اجرا شده توسط معماران از گذشته دور تا به امروز بوده است. اين سقف قابل اجرا و مناسب براي ساختمان هاي با ارتفاع زياد ، انواع اسکلت فلزي و يا بتني مي باشد .

به دليل زيبايي خاص، استحکام بالاتر، وزن تمام شده کمتر، نسبت به دال بتني از لحاظ زيبايي شناسي و هزينه اي و ايمني بيشتر مورد توجه قرار گرفته است و در مصرف بتن و ميلگرد تا 20 درصد صرفه جويي مي شود بر خلاف ديگر سقف ها پس از اجرا، قالب ها قابل جداشدن بوده و مي توان از آن ها براي پروژه هاي ديگر نيز استفاده کرد .

هزينه هاي نازک کاري ساختمان با استفاده از سقف وافل به شدت کاهش مييابد

علت آن ساختار محصول و همچنين سرعت اجراي آن است

موارد استفاده :

پارکينگ ها

سالن ها

فرودگاه ها

ساختمان هاي اداري

مجمتع ها

معرفي سقف وافل

معرفي سقف وافل

طبق بررسي هايي که باستان شناسان انجام داده اند ; پيدايش و شکل گيري اين سقف ها به 2500 سال پيش بر مي‌گردد که نمونه بارز اين نوع سقف ها را در بناهايي که در دوران هخامنشيان و بناهاي ساخته شده يونان مشاهده کرد که با پيشرفت علم و تکنولوژي و رشد صنعت به ظاهر امروزي رسيده است . سقف وافل يک نمونه از اجراي سقف ها مي‌باشد که به دليل ظاهر مربعي شکل و مشبک آن به اين اسم شناخته مي شود . سقف وافل براي دهانه هاي وسيع و مرتفع حتي ارتفاع بالاتر از 12 متر به کار گرفته مي‌شود و به دليل حداکثر استفاده از فضا و استفاده بهينه در مصرف بتن و کاهش آرماتور اضافي ، بارمرده کمتري دارد و وزن آن از ديگر نمونه ها همچون تيرچه بلوک و عرشه فولادي بسيار کمتر مي‌باشد.

به دليل ساختار قالب بندي متفاوتي که دارد قالب ها به راحتي پس از اجرا جداشده و قابل استفاده مجدد مي باشند. به دليل نياز به سقف هايي با سيستم پيچيده و اشکال نامنظم در ارتفاع زياد بهترين انتخاب امروزي استفاده از سقف وافل مي‌باشد . در معماري نوين براي طراحي ساختمان هاي تجاري ، فرودگاه ها ، آمفي تئاتر ها و سالن هاي کنفرانس مدرن و شيک امروزه سقف وافل مشتريان زيادي را به خود جلب کرده و با زيبايي خاص و استحکامي که دارد حس اطمينان بيشتري را براي ساخت به مهندسان مي دهد.

انواع سقف وافل

سقف وافل يک طرفه

سقف وافل دو طرفه

سقف وافل يک طرفه

اين نوع از سقف ، بيشتر در دهانه هاي کوتاه کاربرد دارند و قالب هاي مورد استفاده در اين نوع سقف قالب هاي مستطيلي شکل هستند که به صورت دال يک طرفه عمل مي کنند . از آنجايي که در اين روش ميلگرد ها فقط در يک جهت تعبيه مي شوند ميزان مصرف ميلگرد در مقايسه با سقف دو طرفه کاهش مي يابد و صرفه ي اقتصادي بيشتري دارد .

سقف وافل دو طرفه

اين نوع از سقف کاربرد بيشتري در ساختمان هاي داراي دهانه ي بلند دارد . قالب هاي مورد استفاده در اين روش قالب هاي مربعي شکل هستند که به صورت دال دوطرفه عمل مي کند . ميلگرد ها در دو جهت متعامد بسته مي شوند هرچند که ميزان مصرف ميلگرد در اين روش بيشتر است و قيمت تمام شده ي بيشتري در مقايسه با سقف وافل يک طرفه دارد اما در نهايت مقاومت و استحکام و ايمني بيشتري نسبت به سقف وافل يک طرفه دارد .

کاربرد سقف وافل

سقف وافل به علت قابليت بالا در استحکام ، ايستايي و سرعت اجراي آن در ساختمان هاي فلزي و بتني در ارتفاع زياد و اشکال منظم و نامنظم تا دهانه بيش از 12 متر قابل اجرا مي باشد .به دليل حداکثر استفاده از فضا ، کاهش بتن و آرماتور مصرفي ، صرفه جويي هزينه بيشتر اين نوع سقف مناسب تر از ديگر روش هاي اجرا مي باشد.

استفاده از سرعت بالاي سيستم وافل در پروژه هاي عمراني مي تواند گام مهمي در برنامه زمان بندي پروژه باشد که اکثر دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز به اين موضوع واقف هستند.

امروزه در بسياري از بناهاي بزرگ و مرتفع سقف وافل مورد استفاده قرار مي گيرد براي نمونه مي توان سالن ها ، فرودگاه ها ، پارکينگ ها ، مجتمع ها و ... را نام برد.

از جمله کاربرد هاي ديگر اين نوع سقف ها , جانمايي ستون هاي پارکينگ ها است .

علت آن :

شکل ظاهري آن مي باشد زيرا در اين نوع سقف به دليل وزن سبک از ستون هاي با حجم بالا استفاده مي شود و اين خود باعث بيشتر شدن فضا مي شود و در اين نوع سقف هزينه اجراي سقف کاذب و نازک کاري هاي غير ضروري را نداريم .

.در ايران نيز يکي از نمونه هاي مشهور اجرا شده سقف وافل کتابخانه ملي ايران مي باشد که سازندگان آن به دليل مقاومت بالا سقف وافل در برابر لرزش و خمش و استحکام بالاتر و همچنين زيبايي خاصي که دارد انتخاب کرده اند.

قالب سقف وافل

انتخاب نوع قالب سقف وافل نيز يکي از مواردي است که بايد مورد بررسي قرار بگيرد . قالب سقف وافل يک قطعه اي است که بسته به نوع جنس آن مي تواند پلاستيکي و يا کامپوزيتي باشد که در ابعاد و اشکال مختلفي ساخته مي شود .

به دليل حذف بتن اضافي ,

انتخاب نوع قالب سقف وافل بسيار حساس بوده زيرا در نحوه اجرا و خروجي کار، نقش بسزايي دارد.

مهمترين فاکتور ساخت قالب هاي سقف وافل شکل نهايي بتن ، استحکام آن ، سطح صاف و صيقلي پس از اجرا مي باشد.

بهترين گزينه براي ساخت قالب سقف وافل ، استفاده از قالب هاي کامپوزيتي به علت سهولت اجرا و جدا شدن کارامد تر بوده و به دليل صرفه جويي بيشتر در منابع و کاهش آلودگي هاي زيست محيطي ساخت اين نوع قالب هاي کامپوزيتي در کشور و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است .

قالب هاي سقف وافل در دو نوع يک طرفه و دو طرفه ساخته مي شوند که از جمله مزاياي قالب يک طرفه مي توان به کاهش بتن و آرماتور مصرفي و به طبع کاهش هزينه مي باشد . امروزه قالب هاي دو طرفه به علت ايمني و استحکام بالاتر ، سطح صاف و يکپارچه و سرعت اجراي بالاتر، بيشتر مورد استفاده سازندگان قرار مي گيرند.

ويژگي هاي سقف وافل

قالب بندي هاي مختلف در اشکال مختلف و برشکاري هاي اضافي قالب نياز نمي باشد

به دليل حداکثر استفاده از فضا در نهايت ضخامت آن کمتر از دال بتني مي باشد

کاهش فاصله آرماتور ها

امکان اجراي سقف هايي با دهانه بلند و شکل نامنظم

استحکام بالا تر در برابر خمش هاي ناگهاني

کاهش لرزش هاي ناگهاني به دليل استفاده از ميلگرد هاي دوطرفه

به دليل شکل کاسه اي قالب بيشترين صرفه جويي در مصالح را دارد که باعث کاهش وزن کلي سقف نسبت به ديگر روش ها مي باشد

به دليل عدم استفاده از آرماتور هاي تقويتي سرعت اجراي آن از ديگر روش ها بالا تر مي باشد

به دليل اجراي ساده تر آن کمتر به نيروهاي متخصص جهت اجرا نياز دارد که سبب صرفه جويي هزينه در منابع انساني نيز مي شود

نحوه اجراي سقف وافل

اولين گام براي اجراي سقف وافل اسکافلد گذاري ( شمع بندي ) مي باشد . پس از آن شاسي کشي سقف اجرا مي شود و در اين روش نياز به تخته کشي زير سقف نمي باشد و به دليل ساختاري که دارد قالب ها خود نقش نگهدارنده بتن را انجام مي دهند که خود باعث صرفه جويي در زمان اجراي سقف مي شود.

پس از آن قالب ها روي قوطي ها قرار گرفته و آرماتور گذاري سقف اجرا مي شود. بنابر ليستوفر طراحي شده ميلگرد هاي مخصوص برش خورده و اجرا مي شوند و نوبت به بتن ريزي مي رسد که معمولا براي بتن ريزي در ارتفاع بالا به پمپ بتن نياز داريم .پس از مدتي که بتن ريزي انجام شد و بتن به استحکام کافي رسيد طبق ايين نامه قالب ها باز شده و اجراي سقف به پايان مي رسد . قالب هاي باز شده را مي توان مجددا براي پروژه هاي ديگر استفاده کرد و اين يکي از مزاياي قالب هاي سقف وافل مي باشد.

مزاياي استفاده از سقف وافل

حذف مصالح از پيش ساخته شده و جلوگيري از هزينه هاي اضافي بايت خريد آن ها

صرفه جويي کلي در مصرف سيمان و به طبع بتن مصرفي

امکان اجرا بر روي اسکلت فلزي و اسکلت بتني

کاهش هزينه تمام شده

عدم نياز به تخته ريزي زير شاسي و امکان اجرا توسط نيروهاي عمومي و کاهش هزينه نيروي انساني

مقاومت بالا در برابر لرزش

مقاوم در برابر آتش سوزي

امکان استفاده چند باره از قالب ها پس از پايان کار

افزايش مقاومت برشي

عايق مناسب براي صدا و حرارت و ايمني بالاي آن

عدم نياز به اجراي آرماتور هاي تقويتي و صرفه جويي در زمان اجرا

معايب استفاده از سقف وافل

براي سقوف شيبدار با توجه به عملکرد فني مد نظر مناسب نيست

هزينه کناف يا سقف کاذب به پروژه تحميل خواهد شد

با توجه به جديد بودن تکنولوژي اجراي سقف، اکيپ تخصصي مانند تيرچه به وفور يافت نخواهد شد

از لحاظ آکوستيک صدا بودن چون فضاي زير وافل خالي است مناسب نيست ( در صورت عدم استفاده از کناف)

زيبايي و نماي سقف وافل

به دليل اشکال هندسي زيبا در اجراي سقف ، ارتفاع زياد ، شکل مشبک آن و امکان پياده کردن هاي نقش و نگار هاي زيبا روي آن استفاده از سقف هاي وافل در پروژه هاي معماري مدرن جهاني بالا بسيار مورد توجه معماران قرار گرفته است. به دليل دهانه بلند ايجاد شده آن چشم ها را به سمت بالا مي کشاند و در نتيجه فضا بسيار بزرگتر به نظر مي رسد . به دليل زيبايي سقف و شکل منظم آن حس اطمينان بيشتر را به بيننده مي دهد و براي نورپردازي فضاي داخلي بسيار پر کاربرد تر مي باشد . سقف وافل را مي توان بسيار سريع اجرا کرد و از لحاظ زيبايي و هزينه اي مناسب تر از ديگر سقف ها مي باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سي ار ام چيست؟
  • رهپویان مهاجر
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • آموزش سئو در زوميت
  • موسسه حقوقی
  • نرده راه پله
  • آموزش آشپزي
  • سامسونگ اقساط
  • قیمت Ùˆ تعرفه ارسال پیامک
  • دانلود فيلم خارجي
  • وب Ùˆ سئو
  • smin slehi
  • سایبان برقی
  • آموزش کاتلين
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • شارژ کارتريج را از کجا بخواهيم؟
  • سئو کار حرفه اي
  • Ú©ÙˆÚ†Ú© کردن معده
  • آموزش برنامه نويسي آنلاين
  • دانلود کتاب Summit
  • ردياب سالمندان
  • خرید سی Ù¾ÛŒ کالاف دیوتی موبایل
  • تيتان 5566
  • تيتان 5566
  • دکتر وليزاده هيپنوتيزم
  • طراحي ويلا مدرن
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://javan-melody.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • سئو سایت اصفهان
  • دانلود فیلم
  • نصب دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین Ø¢ÛŒ Ù¾ÛŒ هایک ویژن
  • لیست قیمت دوربین اچ دی هایک ویژن
  • قيمت طراحي سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید بک لینک دانشگاهی
  • محصولات نانوسان
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • انگلیسی کودک
  • ایمن پیشتاز
  • online stories for kids
  • free short stories for kids
  • Moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه ساده
  • مهاجرت به کانادا
  • تحصیل در قبرس شمالی
  • دانلود بازی برای کامپیوتر
  • شرایط تحصیل در قبرس شمالی
  • شرایط تحصیل در قبرس شمالی
  • کفش بلور
  • تاریخچه نایک
  • اخبار شب
  • instagram smm panel
  • mermaid story for kids
  • خرید اکانت v2ray
  • خرید ابزار
  • خرید اشتراک v2rayng
  • facebook smm panel
  • صندوق انتقادات Ùˆ پیشنهادات رادکو
  • آموزش زبان عبری
  • مشاور سئو کسب Ùˆ کار
  • controlmgt.ir
  • دیلیت اکانت اینستاگرام
  • دیلیت اکانت اینستاگرام
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 164
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 182
  • بازدید سال : 856
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 6553
  • کدهای اختصاصی